Simple Steps: szkolenia Java, UML i BPMN
"przypomina nieco Sapkowskiego‚ nieco Tolkiena‚ a najbardziej chyba Grę o tron" - szczere-recenzje.pl, "Lektura tej książki wciągnęła mnie bez reszty. Z niecierpliwością czekam na więcej" - Maria Górska, "jeżeli macie ochotę na dobre‚ mocne high fantasy - nie macie wyboru‚ musicie sięgnąć po Wojny Żywiołów" - biblioteczka..., "genialna‚ wciągająca i intrygująca" - Ewelina Kiełbasińska, "Gorąco polecam!" - Addicted to books, "fabuła brzmi po prostu świetnie!" - kasiek-mysli.blogspot.com, "Jest to pozycja obowiązkowa dla każdego fana fantastyki" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "Miałam wrażenie‚ że z każdą kolejną stroną roztacza się przede mną zupełnie inny świat" - biblioteczkaciekawychksiazek, "Zdecydowanie polecam‚ bo jest to kawał dobrze napisanego polskiego high fantasy!" - biblioteczkaciekawychksiazek, "mogę polecić wszystkim fanom tego gatunku" - zapiski-okularnicy.pl, "wciągnie nie tylko fanów fantastyki‚ ale i każdego czytelnika" - subiektywinie.blogspot.com, "Nie spodziewałam się‚ że aż tak mnie wciągnie." - zapiski-okularnicy.pl, "Jest to powieść zdecydowanie warta uwagi." - in-corner-with-book.blogspot.com, "nie mogę się już doczekać‚ kiedy dorwę tom drugi" - biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com, "Poleciłabym zdecydowanie osobom gustującym w fantastyce" - marzenieliterackie.blogspot.com, "zachwyca także złożoność i różnorodność wątków" - szczere-recenzje.pl, "Nie mogę się doczekać kiedy znów przeniosę się do tego świata" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "Najchętniej od razu sięgnęłabym po kolejną część." - zapiski-okularnicy.pl, "nie spodziewałam się tego po fantasy" - Ewelina Kiełbasińska, "książkę gorąco wam polecam!" - kasiek-mysli.blogspot.com, "autor cały czas utrzymywał mnie w napięciu i ciekawości" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "książkę mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim fanom gatunku" - Globster na lubimyczytac.pl, "to książka‚ która pobudziła moją wyobraźnię i ciekawość." - zapiski-okularnicy.pl, "Nie ma tu miejsca na nudę" - in-corner-with-book.blogspot.com

Szkolenia Java, UML i BPMN: Programowanie w Java


Programowanie w Java

Programowanie w Java

Kod szkolenia: JAVA-PRO

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, którzy chcą poznać od podstaw i nauczyć się programować w języku Java.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności programowania w języku Java. Uwzględniając tak poznanie konstrukcji językowych, standardowych bibliotek niezbędnych do wytwarzania wysokiej jakości oprogramowania (kolekcje, IO, GUI, bazy danych, i inne), jak i narzędzia umożliwiającego szybkie wytwarzanie, testowanie i debugowanie aplikacji (Eclipse).
Ze względu na obiektowy charakter języka Java, duży nacisk kładziony jest również na zrozumienie i nabycie umiejętności wykorzystywania cech obiektowości. Specjalnie dobrane zadania rozwijają w uczestnikach umiejętność wytwarzania kodu Java o wysokiej elastyczności, dzięki zastosowaniu podstawowych cech obiektowości, czy wzorców projektowych.

Czas trwania szkolenia

5 dni, po 8 godzin. Łącznie 40 godzin(y) szkolenia.
Uwaga: Szkolenie posiada również wersję 4 dniową, bez Peryferii i integracji (aplikacje konsolowe, tworzenie GUI, komunikacja TCP, bazy danych)

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy przed szkoleniem

Od uczestników wymagana jest umiejętność programowania w jakimkolwiek innym języku programowania.

Polecane szkolenia uzupełniające

Szkolenie dotyczy nauki programowania w Java od podstaw, a zatem nie wymaga żadnych szkoleń poprzedzających.
W naszej ofercie znajdują się również szkolenia uzupełniające w zakresie JEE: JAVA-WYD, JAVA-EJB, JAVA-JSF, JAVA-WS, JAVA-JPA, JAVA-JEE.
A także szkolenia na wyższych poziomach: projektowanie (JAVA-WZO) i architektura (JAVA-ARCH)

Ogólny program szkolenia

Szczegóły
  1. Wprowadzenie do Java
    • Maszyna wirtualna Java
    • Podstawy tworzenia aplikacji Java
  2. Klasy i typy danych
    • Typy proste
    • Typ wyliczeniowy (enum)
    • Tablice
    • Typy obiektowe
    • Tworzenie klas w Java
  3. Składnia języka Java
    • Nazewnictwo (identyfikatory)
    • Operatory
    • Konstrukcje sterowania
  4. Java a obiektowość
    • Klasa (class)
    • Obiekt
    • Abstrakcja
    • Wysoka zwartość klas (high cohesion)
    • Dziedziczenie
    • Dziedziczyć czy delegować
    • Hermetyzacja
    • Polimorfizm
    • Klasy abstrakcyjne (abstract)
    • Interfejsy (interface)
    • Luźne powiązanie (loose coupling)
  5. Błędy i wyjątki w Javie
    • Sygnalizacja błędów w Javie
    • Obsługa wyjątków
    • Tworzenie własnych wyjątków
    • Dobre rady do obsługi błędów
  6. Kolekcje w Java
    • Użycie klas generycznych
    • Podstawy kolekcji
    • Zbiory (Set)
    • Mapy (Map)
    • Listy (List)
    • Kolejki (Queue)
    • Kolejki dwustronne (Deque)
    • Łatwa inicjalizacja kolekcji (od Java 9)
    • Klasa pomocnicza Collections
    • Wstęp do kolekcji wielowątkowych
  7. Środowisko systemowe
    • Program Java a system
    • Klasy systemowe
  8. Operacje IO
    • Operacje na systemie plików (Path, Files)
    • Operacje na zawartości plików (strumienie)
    • Serializacja danych
    • Wstęp do NIO (kanały)
    • Przegląd NIO2
  9. Przegląd pozostałych elementów języka Java
    • Konstruktor klasy (blok static)
    • Szczegóły enumeracji
    • Adnotacje
    • Podstawy JUnit - testowanie aplikacji
    • Klasy wewnętrzne
    • Klasy anonimowe
    • Wyrażenia Lambda
    • Optional
    • Programowanie funkcyjne - interfejs Function
    • Usprawnienia strumieni w Java 9
    • Wstęp do modułów (od Java 9)
  10. Programowanie wielowątkowe
    • API wątków w Javie
    • Tworzenie własnych wątków
    • Synchronizacja (synchronized)
    • Współpraca między wątkami
    • Problemy wielowątkowości
    • Zmienne ulotne (volatile)
    • Wstęp do java.util.concurrent
  11. Najczęściej popełniane błędy
    • Na co uważać w Javie
    • Czego unikać w Javie
  12. Zaawansowane operacje na napisach (opcjonalne)
    • Formatowanie napisów
    • regex – regular expression
    • Tokenizacja
  13. Peryferia i integracja
    • Aplikacje konsolowe
    • Tworzenie GUI w Java (Swing)
    • Komunikacja przez TCP
    • JDBC - komunikacja z bazami danych
    • Więcej o Swing (opcjonalne)
  14. Zobacz program szczegółowy: Programowanie w Java

simple-steps.pl, simplesteps.pl są własnością SIMPLE Podbielski Michał