Programowanie w Java
Programowanie w Java
Kod szkolenia: JAVA-PRO
Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, którzy chcą poznać od podstaw i nauczyć się programować w języku Java.
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności programowania w języku Java. Uwzględniając tak poznanie konstrukcji językowych, standardowych bibliotek niezbędnych do wytwarzania wysokiej jakości oprogramowania (kolekcje, IO, GUI, bazy danych, i inne), jak i narzędzia umożliwiającego szybkie wytwarzanie, testowanie i debugowanie aplikacji (Eclipse).
Ze względu na obiektowy charakter języka Java, duży nacisk kładziony jest również na zrozumienie i nabycie umiejętności wykorzystywania cech obiektowości. Specjalnie dobrane zadania rozwijają w uczestnikach umiejętność wytwarzania kodu Java o wysokiej elastyczności, dzięki zastosowaniu podstawowych cech obiektowości, czy wzorców projektowych.
5 dni, po 8 godzin. Łącznie 40 godzin(y) szkolenia.
Uwaga: Szkolenie posiada również wersję 4 dniową, bez Peryferii i integracji (aplikacje konsolowe, tworzenie GUI, komunikacja TCP, bazy danych)
Oczekiwane przygotowanie słuchaczy przed szkoleniem
Od uczestników wymagana jest umiejętność programowania w jakimkolwiek innym języku programowania.
Polecane szkolenia uzupełniające
Szkolenie dotyczy nauki programowania w Java od podstaw, a zatem nie wymaga żadnych szkoleń poprzedzających.
W naszej ofercie znajdują się również szkolenia uzupełniające w zakresie JEE:
JAVA-WYD,
JAVA-EJB,
JAVA-JSF,
JAVA-WS,
JAVA-JPA,
JAVA-JEE.
A także szkolenia na wyższych poziomach: projektowanie (JAVA-WZO) i architektura (JAVA-ARCH)
- Wprowadzenie do Java
- Maszyna wirtualna Java
- Podstawy tworzenia aplikacji Java
- Klasy i typy danych
- Typy proste
- Typ wyliczeniowy (enum)
- Tablice
- Typy obiektowe
- Tworzenie klas w Java
- Rekordy
- Składnia języka Java
- Nazewnictwo (identyfikatory)
- Operatory
- Konstrukcje sterowania
- Java a obiektowość
- Klasa (class)
- Obiekt
- Abstrakcja
- Wysoka zwartość klas (high cohesion)
- Dziedziczenie
- Dziedziczyć czy delegować
- Hermetyzacja
- Polimorfizm
- Klasy abstrakcyjne (abstract)
- Interfejsy (interface)
- Luźne powiązanie (loose coupling)
- Błędy i wyjątki w Javie
- Sygnalizacja błędów w Javie
- Obsługa wyjątków
- Tworzenie własnych wyjątków
- Dobre rady do obsługi błędów
- Kolekcje w Java
- Użycie klas generycznych
- Podstawy kolekcji
- Zbiory (Set)
- Mapy (Map)
- Listy (List)
- Kolejki (Queue)
- Kolejki dwustronne (Deque)
- Łatwa inicjalizacja kolekcji (od Java 9)
- Klasa pomocnicza Collections
- Wstęp do kolekcji wielowątkowych
- Środowisko systemowe
- Program Java a system
- Klasy systemowe
- Operacje IO
- Operacje na systemie plików (Path, Files)
- Operacje na zawartości plików (strumienie)
- Serializacja danych
- Wstęp do NIO (kanały)
- Przegląd NIO2
- Przegląd pozostałych elementów języka Java
- Wstęp do modułów
- Konstruktor klasy (blok static)
- Szczegóły enumeracji
- Adnotacje
- Podstawy JUnit - testowanie aplikacji
- Klasy wewnętrzne
- Klasy anonimowe
- Wyrażenia Lambda
- Optional
- Programowanie funkcyjne - interfejs Function
- Programowanie wielowątkowe
- API wątków w Javie
- Tworzenie własnych wątków
- Synchronizacja (synchronized)
- Współpraca między wątkami
- Problemy wielowątkowości
- Zmienne ulotne (volatile)
- Wstęp do java.util.concurrent
- Najczęściej popełniane błędy
- Na co uważać w Javie
- Czego unikać w Javie
- Zaawansowane operacje na napisach (opcjonalne)
- Formatowanie napisów
- regex – regular expression
- Tokenizacja
- Peryferia i integracja
- Aplikacje konsolowe
- Tworzenie GUI w Java (Swing)
- Komunikacja przez TCP
- JDBC - komunikacja z bazami danych
- Więcej o Swing (opcjonalne)