Simple Steps: szkolenia Java, UML i BPMN
"przypomina nieco Sapkowskiego‚ nieco Tolkiena‚ a najbardziej chyba Grę o tron" - szczere-recenzje.pl, "Lektura tej książki wciągnęła mnie bez reszty. Z niecierpliwością czekam na więcej" - Maria Górska, "jeżeli macie ochotę na dobre‚ mocne high fantasy - nie macie wyboru‚ musicie sięgnąć po Wojny Żywiołów" - biblioteczka..., "genialna‚ wciągająca i intrygująca" - Ewelina Kiełbasińska, "Gorąco polecam!" - Addicted to books, "fabuła brzmi po prostu świetnie!" - kasiek-mysli.blogspot.com, "Jest to pozycja obowiązkowa dla każdego fana fantastyki" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "Miałam wrażenie‚ że z każdą kolejną stroną roztacza się przede mną zupełnie inny świat" - biblioteczkaciekawychksiazek, "Zdecydowanie polecam‚ bo jest to kawał dobrze napisanego polskiego high fantasy!" - biblioteczkaciekawychksiazek, "mogę polecić wszystkim fanom tego gatunku" - zapiski-okularnicy.pl, "wciągnie nie tylko fanów fantastyki‚ ale i każdego czytelnika" - subiektywinie.blogspot.com, "Nie spodziewałam się‚ że aż tak mnie wciągnie." - zapiski-okularnicy.pl, "Jest to powieść zdecydowanie warta uwagi." - in-corner-with-book.blogspot.com, "nie mogę się już doczekać‚ kiedy dorwę tom drugi" - biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com, "Poleciłabym zdecydowanie osobom gustującym w fantastyce" - marzenieliterackie.blogspot.com, "zachwyca także złożoność i różnorodność wątków" - szczere-recenzje.pl, "Nie mogę się doczekać kiedy znów przeniosę się do tego świata" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "Najchętniej od razu sięgnęłabym po kolejną część." - zapiski-okularnicy.pl, "nie spodziewałam się tego po fantasy" - Ewelina Kiełbasińska, "książkę gorąco wam polecam!" - kasiek-mysli.blogspot.com, "autor cały czas utrzymywał mnie w napięciu i ciekawości" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "książkę mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim fanom gatunku" - Globster na lubimyczytac.pl, "to książka‚ która pobudziła moją wyobraźnię i ciekawość." - zapiski-okularnicy.pl, "Nie ma tu miejsca na nudę" - in-corner-with-book.blogspot.com

Szkolenia Java, UML i BPMN: Architektura systemów


Architektura systemów

Architektura systemów

Kod szkolenia: JAVA-ARCH

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do osób, które chciałyby zapoznać się z praktycznymi aspektami tworzenia architektury. Dla wszystkich osób, które chcą otworzyć przed sobą nowe możliwości w zakresie realizacji zadań związanych z wyższymi kompetencjami architekta. Jak również dla osób pragnących osiągnąć wyższą świadomość konsekwencji płynących z dobieranych rozwiązań, w celu podejmowania lepszych decyzji.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla programistów jak i projektantów, analityków, czy już aktualnie architektów chcących usystematyzować wiedzę i wymienić doświadczenia.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia i weryfikacji architektury oraz umiejętności rozpatrywania potencjalnych rozwiązań z punktu widzenia parametrów systemowych. Jak również poznanie języka UML, w zakresie modelowania architektury i umiejętności tworzenia modeli architektonicznych.
Szkolenie kładzie duży nacisk na osiągnięcie wysokiej świadomości konsekwencji związanych z doborem rozwiązań, technologii, wzorców i innych decyzji architektonicznych. W oparciu o tą świadomość ćwiczymy i budujemy umiejętność podejmowania i weryfikacji decyzji architektonicznych poruszając się w realiach nieklarownych wizji systemu i dużej ilości założeń architektonicznych. Rozpatrując decyzje z punktu widzenia korzyści i wad, oraz omawiając sposoby weryfikacji zarówno decyzji jak i założeń.
Szerokim tematem szkolenia są również wzorce oraz modelowanie w UML, gdzie poznanie języka UML jest tylko środkiem, a jako cel wyznaczone jest nabycie umiejętności tworzenia modeli architektonicznych bazując na wymaganiach klienta.

Czas trwania szkolenia

5 dni, po 8 godzin. Łącznie 40 godzin(y) szkolenia.
Uwaga: Szkolenie posiada również wersję 4 dniową, na której nie omawiane są wzorce projektowe (punkt "Wzorce projektowe a architektura").

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy przed szkoleniem

Brak wymagań wstępnych.

Polecane szkolenia uzupełniające

Wszystko co związane z Javą, wzorcami i UML może być traktowane jako szkolenie poprzedzające. Na architekturze dotykamy mnóstwa tematów na wysokim poziomie abstrakcji (konsekwencje dla parametrów systemowych – wady, zalety), zatem głębsza znajomość poszczególnych technologii może być pomocna, aczkolwiek nie jest wymagana.

Ogólny program szkolenia

Szczegóły
  1. Podstawy Architektury
    • Czym jest architektura
    • Kim jest architekt i jaką pełni rolę
    • Proces architektoniczny
    • Dokumentacja architektoniczna
    • Zarządzanie ryzykiem
  2. Parametry systemowe
    • Czym są parametry systemowe
    • Jak poprawnie definiować wymagania niefunkcjonalne
    • Parametry systemowe
    • Wymiary systemu
    • Priorytety parametrów systemu
  3. Wzorce architektoniczne
    • Wprowadzenie do wzorców
    • Wzorce architektoniczne
  4. Prototypowanie
    • Po co prototypować
    • Prototyp Proof of Concept
    • Prototyp ewolucyjny
    • Antywzorzec Lava Flow
  5. Metodyki wytwarzania oprogramowania a architektura
    • Metodyka kaskadowa
    • USDP (UP) – Unified Software Development Process
    • RUP – Rational Unified Process
    • SynTone Architecture Metodology
    • Metodyki Agile
    • Podejście hybrydowe
  6. Architektura warstwy klienta i prezentacji
    • Podział klientów
    • Przechowywanie sesji
    • Technologie klienta grubego
    • Klient gruby zanurzony w kliencie cienkim
    • Technologie klienta cienkiego
  7. Architektura warstwy biznesowej
    • Przetwarzanie rozproszone
    • Komunikacja zdalna a lokalna
    • Optymalizacja komunikacji sieciowej
    • Protokoły komunikacyjne
    • Rodzaje komponentów EJB
    • JNDI
  8. Architektura warstwy integracji i zasobów
    • Technologie utrwalania danych
    • Komunikacja asynchroniczna
    • Systemy „Legacy”
    • Screen Scrapping
  9. Wzorce projektowe a architektura
    • Jak wzorce projektowe mogą wpływać na architekturę
    • Wybrane wzorce Core J2EE
    • Wybrane wzorce GOF
  10. Wprowadzenie do UML
    • Modelowanie obiektowe
    • Czym jest, a czym nie jest UML
    • Rozwój UML
    • Podstawowe elementy UML
    • Diagram a model UML
    • Zastosowania UML
  11. Modelowanie architektury w UML
    • Diagram komponentów (component diagram)
    • Diagram wdrożenia (deployment diagram)
  12. Zaawansowane aspekty modelowania architektury w UML
    • Diagram wdrożenia (deployment diagram)
    • Diagram pakietów (package diagram)
  13. Przejście z architektury do projektu
    • Warstwy i komponenty a realizacja projektu
    • Warstwy i komponenty a model projektowy
    • Uwzględnienie ograniczeń architektury w projekcie
  14. Bezpieczeństwo
    • Mechanizmy bezpieczeństwa
    • Bezpieczeństwo w Javie
    • Serwery SSO (Single Sign On)
    • Zarządzanie bezpieczeństwem
    • Podstawowe rodzaje ataków
  15. Transakcje
    • ACID i BASE
    • CAP Theorem
    • Poziomy izolacji
    • Efekty uboczne obniżania poziomu izolacji
    • Wpływ transakcji na system
    • Transakcje rozproszone (JTA, 2PC)
    • Transakcje kompensacyjne
    • Kontrola obciążenia systemu transakcjami
    • Transakcje a EJB
    • Transakcje długoterminowe w WebService
  16. Weryfikacja i ocena architektury
    • Po co weryfikować?
    • Zespół weryfikujący
    • Techniki weryfikacji i oceny
    • Proces weryfikacji
    • Raport z weryfikcji
  17. Zobacz program szczegółowy: Architektura systemów

simple-steps.pl, simplesteps.pl są własnością SIMPLE Podbielski Michał